From Soft Power to Hot War – What the War in Ukraine Means for the World Order

Försvarshögskolan deltar i det allra första World Academic Forum Stockholm Summit

I maj 2022 är det världspremiär för World Academic Forum Stockholm Summit. Akademiker och konstnärer från hela världen kommer att samlas i intressanta konstellationer på Stockholms samtliga 18 fristående lärosäten.

Försvarshögskolan deltar 19 maj med ett seminariet på lärosätet, möjlighet finns också att följa seminariet online.

I seminariet "From Soft Power to Hot War
– What the War in Ukraine Means for the World Order" medverkar:

• Malena Britz, prorektor och docent i statsvetenskap
  • Kjell Engelbrekt, professor i statsvetenskap
  • Jacob Westberg, lektor och docent i krigsvetenskap
  • Stephanie Winkler, doktor i statsvetenskap och internationella relationer
  • Antoine Bousquet, lektor och docent i statsvetenskap är moderator

Om World Academic Forum Stockholm Summit

Stockholms förenade akademi samlas under fyra dagar (17–20 maj) för att manifestera vikten av akademins roll i samhället. Ett brett utbud av aktiviteter med tvärvetenskaplig inriktning kommer att presenteras i ett gemensamt program. Aktuella forskningsfrågor kommer att behandlas på nya och kreativa sätt. Forskare och akademiker från hela världen är inbjudna och erbjuds möjlighet att diskutera lösningar på vår tids och framtidens globala utmaningar.

World Academic Forum Stockholm Summit är grundat och drivs av Stockholms Akademiska Forum – 18 universitet och Stockholms stad.

Program och mer information.
För kontakt med Stockholms Akademiska Forum:
Maria Fogelström Kylberg, presskontakt 073 461 25 31
maria.fogelstrom-kylberg@staforum.se