Cyber Challenge Industry Day

Industry Day

Är du student och önskar nätverka med aktörer inom säkerhetssektorn? Varmt välkommen på öppet hus under Industry Day. Under dagen arrangeras en serie inspirationsföreläsningar samt ett rekryteringstorg där du har möjlighet att skapa värdefulla kontakter med närvarande aktörer.

Rekryteringstorg

Torsdagen den 1 februari 2024 kl. 09.00-17.00 anordnas ett rekryteringstorg i Försvarshögskolans lobby där ett flertal aktörer inom säkerhetssektorn kommer att befinna sig. Ta chansen att få kunskap om deras verksamheter och vad de letar efter i framtida rekryteringar.

Som student är du varmt välkommen oavsett lärosäte eller deltagande i tävlingen. Medtag ID-handling då en inpasseringskontroll med identifiering kommer att genomföras. Väskor kommer även genomsökas. För att minska trängsel ber vi dig undvika medtag av väskor om möjligt.

Närvarande aktörer på rekryteringstorget

• Saab
  • Combitech
  • SentinelOne
  • Swedbank
  • Svenska Kraftnät
  • KPMG
  • Orange Cyberdefense
  • Knowit
  • Cparta
  • EU Careers
  • Säkerhetspolisen (SÄPO)
  • Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB)
  • Försvarets materialverk (FMV)
  • Försvarsmakten
  • Försvarets radioanstalt (FRA)
  • Post- och telestyrelsen (PTS)

Inspirationsföreläsningar

Parallellt med rekryteringstorget arrangeras även en serie med inspirationsföreläsningar i Sverigesalen på Försvarshögskolan. Föreläsningarna går även att ta del av via Zoom. Zoom-länken öppnar i samband med första föreläsningen.

Schema för inspirationsföreläsningarna

12:30-12.50 The importance of and successes in exercising cyber response - Allan Sewell, Försvarshögskolan

13.00-13.20 Cyber Security - the immune system of our time? - Olle Ytterberg, Combitech

13.30-13.50 Global Security Collaboration - Mattias Arwelöf, Saab

14.00-14.20 The Power of Data in Cyber Security - Joel Linngård, SentinelOne

14.30-14.50 This is CERT-SE - Peter Jonegård, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB)

15.00-16.30 Förinspelade föreläsningar av sponsorer- Svenska Kraftnät, KPMG, Orange CyberDefense, Knowit, Swedbank och Cparta

Aktör inom säkerhetssektorn?

Anmälan att delta som sponsor under Cyber Challenge 2024 är stängd. Önskar du information inför tävlingen 2025 är du varmt välkommen att kontakta Anna Främst.

När: Torsdag 1 februari, 09.00-17.00

Var: Försvarshögskolan, Drottning Kristinasväg 37, Stockholm