Välkommen till digitalt campus och mässkväll

Vecka 16 lanseras ett försök med en digital version av vår inre campusmiljö på Drottning Kristinas väg, med informella studiemiljöer och digitala grupprum samt mässen.

Det är IKT-pedagogerna vid Anna Lindh-biblioteket som tagit initiativ och även satt upp miljön med syftet att förbättra distansstudier och social digital interaktion för Försvarshögskolans studenter. Digitala campus är även öppet för alla medarbetare och lärare rekommenderas att göra besök i miljön.

Digital mässkväll

Mässrådet har tagit initiativ till att öppna upp dörrarna till en digital mässkväll. Syftet är att erbjuda studerande och personal på FHS en informell miljö där såväl social samvaro som informella samtal kan bygga broar och stödja gemenskapen.

Premiär för den digitala mässkvällen är torsdagen den 22 april, kl. 17.00. Under kvällen erbjuds besökarna bl.a. musik, quiz och intressanta samtalsmiljöer. Mer information finns på Mässens Instagram och Mässens Facebook.

Friskvård

Försvarshögskolans friskvård har ett av rummen i digiala campus och du kan ta del av två pass i veckan där. Mage-Rygg tisdagar och torsdagar kl. 11.30-12.00.

Hitta hit

I det virtuella campuset kommer du först komma in i en digital entréhall, motsvarande den på vårt fysiska Campus – väl där går du till det rum du vill besöka genom att öppna aktuellt break-out-room.

Observera att du behöver ha en uppdaterad version av din Zoom-klient på datorn eller en uppdaterad Zoom-app på din telefon/surfplatta och vara inloggad med FHS-kontot för att få tillträde till virtuellt campus.

Datum: 19 april 2021—23 april 2021
Tid: 00.00—23.30