Meröppet huvudbiblioteket

Meröppet mellan 06.00 och 22.00

Du som arbetar eller studerar vid Försvarshögskolan kan besöka biblioteket mellan 06.00 och 22.00 alla dagar i veckan.

De digitala resurserna når du dygnet runt genom att logga in med ditt FHS-konto.

Hur fungerar meröppet?

• Genom meröppet kan du som är behörig besöka biblioteket utanför ordinarie öppettider. Du har då tillgång till bibliotekets studiemiljö och resurser mellan 06.00 och 22.00 alla dagar under året. Behörig är du som studerar eller arbetar vid Försvarshögskolan.
  • När biblioteket stänger för dagen måste du gå ut och ta med alla dina tillhörigheter. När vakten säger till kan du gå in med hjälp av ditt passerkort.

• Använd den lilla dörren till höger om huvudentrén när biblioteket är obemannat.

• Du får inte släppa in obehöriga i lokalerna.

• Du lånar och återlämnar själv med hjälp av utlåningsautomaterna.

OBS: Lämna biblioteket för kvällen innan 22.00 annars riskerar du att bli inlåst. Lyssna efter ljudsignalen som hörs innan.

Vad gör du om något händer?

• Om en allvarlig incident inträffar på biblioteket: se kontaktuppgifter som finns uppsatta i biblioteket vid den lilla entrédörren och vid kopiatorn.

• Är låneautomaten ur funktion? Fyll i en låneblankett som finns vid vid automaten. Lämna blanketten i brevlådan som finns intill automaten.