Photo by Thought Catalog on Unsplash

Tips för att lyckas med distansstudier

För många är det en utmaning att studera hemifrån under längre tid. Därför erbjuder Studie- och språkverkstaden just nu flera resurser som kan vara till hjälp.

Råd till dig som pluggar hemma

Många är ovana vid att studera eller jobba hemma under en längre tid. Ofta kan det innebära att man måste tänka lite extra noga på sin studiemiljö, sina rutiner, sin hälsa och på att vårda sina sociala kontakter. Studie- och språkverkstaden har därför sammanställt sina bästa råd till hur du får din vardag som student att fungera trots omständigheterna.

Handledning på distans

Tillsvidare erbjuder Studie- och språkverkstaden enbart handledning på distans. Just nu erbjuds fler bokningsbara tider vilket förkortar kötiden och gör det möjligt för studenter på Försvarshögskolan att boka in handledning alla dagar.

Skrivretreat på distans - för dig som skriver uppsats, rapport eller självständigt arbete

Att skriva uppsats eller annat självständigt arbete kan vara ganska ensamt, inte minst nu när handledning och undervisning sker på distans. Den 15 april arrangerar Studie- och språkverkstaden därför en skrivretreat på distans för att motverka ensamheten och få igång kreativiteten.

2020-04-01
2020-04-01