hands holding a rolle up diploma

Försvarshögskolan instiftar utmärkelsen Årets alumn

Med start 2023 kommer Försvarshögskolan att utse Årets alumn. Utmärkelsen är instiftad för att uppmärksamma före detta studenterna spännande karriärer och insatser för samhället.

Utmärkelsen Årets alumn tilldelas årligen 1-2 alumner.

Nominering till Årets alumn 2023 är öppen. Vi behöver din nominering senast den 15 juni.

Kriterier för att kunna nomineras

För att kunna nomineras ska personen uppfylla något av dessa kriterier:

• Gått klart högre militär utbildning (HOP, HSU, SU, TSK, Chefsprogrammet eller motsvarande)
  • Ha minst 60 hp från Försvarshögskolan
  • Ha en examen från Försvarshögskolan

Vem får nominera?

Alumner, nuvarande studenter och deltagare i uppdragsutbildning, medarbetare och andra med koppling till Försvarshögskolan får nominera personer till Årets alumn. En jury som leds av rektor utser vinnare.

Vad ska alumnen ha gjort?

För att komma i fråga för utmärkelsen ska alumnen ha gjort något utmärkande i form av ha bidragit till samhället eller försvars- och säkerhetssektorn, gjort en intressant karriär, vara en förebild för nuvarande studenter eller ha bidragit till lärosätets utveckling.

Nominera personer genom att fylla i detta formulär: https://www.fhs.se/utbildning/examen-och-karriar/alumni/arets-alumn/nominering.html

Det går bra att nominera flera personer.

2023-04-20
2023-04-20