Registrera din studentuppsats i DiVA

I DiVA Försvarshögskolan ska du som studerande registrera din studentuppsats och har även möjlighet att publicera den i fulltext. Uppsatsen blir då registrerad, sökbar och om så önskas även öppet tillgänglig.

Om databasen DiVA

DiVA är en databas för forskningspublikationer och uppsatser. Som studerande registrerar du själv din uppsats i databasen. DiVA växer och innehåller idag forskningspublikationer och uppsatser från cirka 50 lärosäten och forskningsinstitutioner i Sverige.

Registrering i DiVA

När uppsatsen är betygsatt kan den laddas upp i Diva, alla uppsatser som skrivits vid Försvarshögskolan på kandidatnivå eller högre ska registreras i DiVA. Detta har beslutats på rektorsnivå. Vi ser även gärna att du publicerar din uppsats i fulltext eftersom det ökar synligheten. För att registrera din uppsats i DiVA loggar du in med ditt FHS-konto. Lathund med instruktioner finner du nedan.

>> Logga in i DiVA

>> Obligatoriska fält och lathund för publicera och arkivera studentuppsatser/examensarbeten i DiVA

Den registrerade posten granskas först av en bibliotekarie eller administratör innan den blir synlig.

Vid frågor, kontakta diva@fhs.se

Kunde inte hitta någon användare med e-postadressen diva@fhs.se.