Passerkort

På Försvarshögskolan har studenter och anställda ett personligt passerkort. Det är viktigt att du känner till vilka regler som gäller för ditt kort och vad du ska göra om du tappar bort det.

Passerkortet är personligt och ger dig tillträde till lokaler på Försvarshögskolan som inte är öppna för allmänheten. För ditt passerkort gäller följande:

• Kortet får inte lånas ut.
  • Passerkortet är personligt och är kopplat till en kod. Förvara aldrig kortet och koden tillsammans.
  • Släpp inte in personer som inte har eget passerkort i sektionerade delar av lokalerna (där det krävs passerkort för inpassering).

Om högskolan är stängd för allmänheten får du inte ta in kompisar eller andra gäster i lokalerna. Det gäller även Mässkvällar.

Notera att Försvarshögskolans lokaler har olika öppettider och att din tillgång till lokalerna kan variera. I samband med att du får ditt inpasseringskort meddelas vilka tider du får vistas i lokalerna.

Om du tappar bort eller förlorar ditt passerkort ska du genast spärra kortet genom att meddela vakten i receptionen.

Om du inte hittar kortet inom en vecka kan du bli skyldig att ersätta det mot en kostnad av 100 kronor.

Om du har glömt eller tappat bort ditt passerkort kan du låna ett i receptionen mot uppvisande av id-handling.

Lånekortet är giltigt samma dag fram till midnatt och ska lämnas tillbaka dagen därpå. När du använder lånekort är ditt eget kort spärrat av säkerhetsskäl.

När du avslutar dina studier lämnar du tillbaka ditt passerkort i receptionen. Om receptionen är stängd finns en brevlåda för passerkort vid huvudingången.