Avvecklade kurser och utbildningsprogram

Här hittar du information om de kurser och utbildningsprogram som avvecklats vid Försvarshögskolan och vilken termin som du senast kan examineras på kursen.

Du som inte är färdig med alla moment på kursen och har restuppgifter, tentamen eller liknande behöver kontakta Försvarshögskolans studievägledare för vidare information.

Angående FHS brevutskick:

Om du har slutfört aktuell kurs eller aktuellt program kan du bortse från det brev som du har fått. Om du har slutfört dina studier på Officersprogrammet, men ännu inte ansökt om examensbevis hittar du mer information om hur du ansöker om examen här.

Om du inte vill avsluta kursen eller programmet ska du istället anmäla studieavbrott.

Listor med avvecklade kurser per ämnesområde

Observera att avvecklade kurser ibland kan heta samma sak som kurser i vårt aktuella utbildningsutbud. I dessa fall har den avvecklade kursen en annan kurskod än den nya upplagan av kursen.

Du som inte har slutfört en utbildning som kommer avvecklas får alltid information om detta via brev.

Försvarssystem Excel, 28.9 kB.

Historia med inriktning militärhistoria Excel, 28.4 kB.

Juridik med inriktning folkrätt Excel, 25.6 kB.

Krigsvetenskap Excel, 57.7 kB.

Ledarskap under påfrestande förhållanden Excel, 29.1 kB.

Ledningsvetenskap Excel, 27 kB.

Militärteknik Excel, 35.7 kB.

Statsvetenskap Excel, 30 kB.

Listor med avvecklade program

Utbildningsprogram Excel, 25.5 kB.