Förmåner för kårmedlemmar

Studentkårens och kadettkårens medlemmar har tillgång till flera förmåner som underlättar studentlivet.

För att ta del av förmånerna behöver du vara medlem i studentkåren eller kadettkåren.

Påverka under studietiden

Som medlem i kåren kan du vara med och påverka din utbildning och studentlivet på Försvarshögskolan. Kåren driver studentfrågor i flera av högskolans beslutande organ, inklusive styrelse, forsknings- och utbildningsnämnd och ämnesråd.

Mecenatkort

Mecenatkortet är ett medlems- och förmånskort för studenter. Som medlem i Försvarshögskolans studentkår får du automatiskt ett Mecenatkort. Med mecenatkortet kan du köpa produkter, tjänster och resor med studentrabatt.

Bostadskö för studenter

Som medlem i studentkåren (gäller ej medlemmar i kadettkåren) har du möjlighet att stå i bostadskö och söka studentbostad hos Stiftelsen Stockholms studentbostäder (SSSB).