Engagera dig

Letar du efter något att göra vid sidan av studierna? På Försvarshögskolan finns flera saker du kan göra för att dryga ut studielånet, för att få nya erfarenheter och knyta nya kontakter. Välkommen att engagera dig!

Bli studentambassadör

Som studentambassadör arbetar du med att berätta om Försvarshögskolan och dina studier vid till exempel Öppet hus, gymnasiebesök och utbildningsmässor.

Bli studiementor

Som mentor hjälper du regelbundet en annan student med att planera och skapa struktur för studierna.

Anteckningsstöd

Som anteckningsstödjare har du i uppdrag att skriva tydliga och strukturerade anteckningar under seminarier och föreläsningar åt en eller flera medstudenter.

Extrajobb och praktik

Letar du efter extrajobb eller en praktikplats? Håll koll i listan med erbjudanden som olika organisationer och företag skickar till Försvarshögskolans studenter.

Studentkåren

Du kan såklart också engagera dig i Försvarshögskolans studentkår, till exempel för att påverka dina studier, för att skapa ett rikare studentliv eller för att bygga nätverk mellan Försvarshögskolans studenter och framtida arbetsgivare.