Schema och bokning av grupprum

Här kan du hitta ditt personliga schema samt scheman för kurser, lärare och lokaler. På Försvarshögskolan används schemaverktyget Timeedit.

Hitta ditt kursschema

1. Öppna Timeedit och logga in med ditt FHS-konto
  2. Välj Schema
  3. Välj sökalternativet Kurs (du kan även söka scheman för lärare, lokaler och program).
  4. För att hitta kursschema, ange Kurskod i sökfältet, exempelvis 1FK048. Kurskod hittar du i din kursplan. Du kan även söka på kursens namn både på svenska och engelska.

Om du saknar inloggningsuppgifter/ej registrerad student

Om du inte har ett aktivt FHS-konto kan du klicka här för att se en enklare version av ett schema. I det kan du se inbokade pass men inte lokaler eller lärare. För att söka fram ditt schema följer du instruktionen ovan från punkt 2.

Schemaändringar

Observera att scheman kan ändras, ibland med kort varsel.

Boka grupprum i Timeedit

I Timeedit kan du också boka lokaler. Bokningsbara lokaler är:

• Kransen och Fjädern som ligger i studenthuset på Drottning Kristinas väg 47.
  • Grupprummen i Anna Lindh-biblioteket.

Du kan max boka 2 sessioner à 2 timmar per dag, och som mest 5 bokningar under en period på 14 dagar framåt från bokningstillfället.

Tips!

Du kan prenumerera på ditt schema till din telefon. När du har öppnat schemat trycker du på "Prenumerera" i menyraden högst upp.