Val av kurs inom program

Inom flera av våra program väljer, eller anmäler, du dig till kurser under vissa terminer. Val av kurs och anmälan till kurs hanteras då i en lokal antagningsomgång på antagning.se.

När väljer jag kurs och när kommer antagningsbeskedet?

• Val till vårterminen sker under första halvan av november. Antagningsbesked kommer i slutet av december.
  • Val till höstterminen sker under första halvan av maj. Antagningsbesked kommer i början av augusti.

Exakta datum för anmälningsperiod och antagningsbesked kommuniceras till berörda studenter inför valet. Bevaka din mejl och eventuell canvassida för ditt program.

Var anmäler jag mig?

antagning.se

För att se de valbara alternativen inom din utbildning måste du vara inloggad på antagning.se.

Hur loggar jag in?

• Antingen med ditt studentkonto från FHS. Välj då ”Logga in via studentportal” och välj Försvarshögskolan som högskola.
  • Eller logga in med ditt konto från antagning.se.
  • Eller logga in med ett EDUID. Inloggningstjänst från SUNET.