Bli studiementor

En mentor är en student som är anställd av högskolan för att hjälpa en annan student med planering och struktur av studierna. Att vara mentor är ett utvecklande och givande uppdrag som gör skillnad. Välkommen att anmäla intresse!

Om mentorskap

Mentorskapet finns till för att skapa likvärdiga villkor och möjligheter till studier, oftast för personer med funktionsnedsättning. Exakt hur mentorskapet ser ut och läggs upp varierar beroende på behov. Inför uppdraget skriver du på en överenskommelse och samtycke till tystnadsplikt.

Du kan läsa mer om mentorskap på Specialpedagogiska myndighetens webbplats.

Arbetstid och ersättning

Som mentor får du betalt per timme. Arbetstiden är normalt 2-4 timmar per vecka.

Anmäl intresse

Är du intresserad av att bli mentor? Välkommen att anmäla intresse genom att fylla i formuläret nedan. Din intresseanmälan sparas och du blir kontaktad när det finns en student som behöver dig som mentor.

Jag samtycker till att Försvarshögskolan behandlar mina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen. * (obligatorisk)

Anteckningsstöd

Är du duktig på att skriva tydliga och strukturerade anteckningar? Då kan du hjälpa dina medstudenter genom att bli anteckningsstödjare!

Studentambassadör

Våra studentambassadörer arbetar (deltid) med att svara på frågor om studier och om livet som student på Försvarshögskolan.

Praktikplatser

Här hittar du som student annonser om praktikplatser att söka hos olika organisationer och företag. Du som arbetsgivarrepresentant är välkommen att annonsera om praktikplats hos oss.