Studentambassadör

Våra studentambassadörer arbetar (deltid) med att svara på frågor om studier och om livet som student på Försvarshögskolan.

Arbetet som studentambassadör sker oftast på öppet hus, studentmässor, gymnasiebesök eller i andra sammanhang där vi marknadsför vårt utbildningsutbud mot potentiella studenter, till exempel gymnasieelever.

Som ambassadör svarar du på frågor och delar med dig av dina erfarenheter av att studera på något av våra program och om studentlivet i övrigt.

Anmäl intresse för att bli studentambassadör:

Alla studenter på Försvarshögskolan är välkomna att anmäla intresse för att bli studentambassadör.

Jag studerar på: * (obligatorisk)
Jag studerar på:

Bli studiementor

En mentor är en student som är anställd av högskolan för att hjälpa en annan student med planering och struktur av studierna. Att vara mentor är ett utvecklande och givande uppdrag som gör s...

Anteckningsstöd

Är du duktig på att skriva tydliga och strukturerade anteckningar? Då kan du hjälpa dina medstudenter genom att bli anteckningsstödjare!

Praktikplatser

Här hittar du som student annonser om praktikplatser att söka hos olika organisationer och företag. Du som arbetsgivarrepresentant är välkommen att annonsera om praktikplats hos oss.