Studieintyg

Om du behöver intyga att du studerar eller har studerat på Försvarshögskolan kan du själv ladda ner och skriva ut ett giltigt och verifierbart studieintyg från Ladok.

Skriv ut intyg själv

Om du har ett aktivt FHS-konto kan du själv skriva ut ett giltigt och verifierbart intyg via Ladok. Det kan du sedan använda när du exempelvis söker arbete, studier eller stipendier. Äktheten på intyget kan arbetsgivare och liknande enkelt kontrollera med en verifieringskod.

Du kan även hämta intyg om resultat och registreringar genom att logga in i Ladok Alumni med Bank-ID eller Freja ID.

Olika typer av intyg:

• Intyg över förväntat deltagande (visar studier du är antagen till)
  • Registreringsintyg (visar vad du studerar just nu)
  • Resultatintyg (visar studieresultat på Försvarshögskolan)
  • Nationellt resultatintyg (visar resultat för studier på alla svenska högskolor och universitet du har studerat på - OBS detta kan endast skrivas ut om du har ett aktivt FHS-konto)

Du kan välja intyg både på svenska och engelska.

Verifiera intyg

Om du lämnar ifrån dig ditt intyg kan mottagaren verifiera intygets äkthet genom att gå in på adressen www.student.ladok.se/verifiera, ange ditt personnummer och den kontrollkod som finns längst ner på intyget. Ditt intyg kommer då att visas digitalt i Ladok.

Om du saknar FHS-konto

Om du behöver ett intyg men inte har ett aktivt FHS-konto kan du beställa intyg genom formuläret nedan.

Typ av intyg * (obligatorisk)
Typ av intyg

Språk * (obligatorisk)

Jag önskar få mitt intyg via: * (obligatorisk)